Educamaria: 5 activitats per aprendre llenguatge musical a Educació Primària i Infantil

Una de les últimes col·laboracions que fem aquest any és amb… Educamaria! Ens porta 5 activitats per aprendre i reforçar el llenguatge musical a l’etapa infantil i primària. Esperem que us agradin!


L’Educació Musical és una àrea molt important per l’etapa infantil i primària, ja que millora la capacitat com la concentració, l’abstracció i la memòria. També la motricitat fina i l’autoconcepte. 

Per això avui passo pel blog de SomDocents per proposar cinc activitats per aprendre llenguatge musical! 

1. Daus rítmics

Per aquesta activitat necessitem un taulell de coordenades amb daus. Aquest taulell el podem crear fàcilment amb la realització d’una taula feta amb power point. En aquesta col·locarem els números dels daus tant de la barra horitzontal com de la vertical. La resta de quadrats de la taula l’omplirem amb els dibuixos o els ninots que més ens agradin.

Una vegada tinguem el nostre taulell rítmic, haurem de crear patrons rítmics i associat a cada ninot. D’aquesta manera quan els nens i nenes llancen els daus obtindran un ninot i amb aquest un patró rítmic.

Aquesta activitat es pot realitzar tant en petits grups com amb tota la classe al complet. Aniran llançant els daus i aniran sortint diferents ritmes. S’hauran de col·locar de la manera que més els agradi per a després interpretar-los. Es poden interpretar amb síl·labes Kodaly, amb percussió corporal o amb instruments de petita percussió.

2. Targetes musicals

En aquesta activitat s’han de dissenyar targetes a mà o amb power point en les quals apareixen els conceptes musicals que volem treballar. A més, haurem d’introduir tres respostes entre les quals trobem la resposta correcta.

Els i les alumnes tindran diverses targetes i unes pinces, l’activitat consisteix a trobar la resposta correcta i col·locar en aquesta una pinça per indicar que és l’adequada. 

3. Arc de Sant Martí musical

Aquesta activitat està dissenyada per treballar les notes musicals tant al pentagrama en clau de sol com en xifrat americà. En el meu cas, l’he dissenyat en forma d’arc de Sant Martí, però qualsevol altre format seria igualment vàlid. 

A l’arc apareixerà el nom de la nota, i els i les alumnes hauran de col·locar dos núvols a la part inferior, en una d’elles apareixerà la nota al pentagrama en clau de sol i l’altre tindrà el xifrat americà. 

4. Parelles de cors 

Aquest és un joc senzill per associar valors amb figures i noms amb figures. Es pot realitzar amb el format que vulguem, en el meu cas vaig escollir cors, en els quals cada meitat vaig posar una de les parelles. Es poden treballar tots els conceptes musicals que volem reforçar. 

5. Globus rítmics

Aquest és un joc per estudiar els compassos. A la imatge podeu veure que l’he dissenyat amb globus en els que hi ha patrons rítmics tant de 2/4, 3/4 i 4/4. Els i les alumnes hauran d’anar classificant aquests globus en els seus compassos corresponents. 

El que seria ideal per realitzar aquests tipus d’activitats a l’aula, destinades a aprendre el llenguatge musical, seria crear un banc de recursos de manera que hi hagués un per a cada nen o nena, i així poden treballar de manera individual amb ells. Podem dedicar-li uns 15 minuts a casa sessió aproximadament. També podem plantejar-ho de manera que treballin en petits grups o en un sol gran grup, en funció de quins siguin els nostres objectius. 

Aquesta entrada s'ha publicat en Col·laboracions, Música, Sin categoría i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s