Preguntes freqüents sobre G Suite For Education

Coneixes ja G Suite For Education? La nova realitat que ens toca viure ha impulsat l’aprenentatge d’infinitat d’eines i tecnologies per facilitar la tasca docent. Una de lmés importants i completes és la que ens ofereix Google. 

G Suite for Education és, com molt bé diu el seu nom, una suite amb diferents solucions que poden resultar útils en l’àmbit educatiu i que, de fet, estan específicament pensades per a resoldre el dia a dia a l’aula. Així, des d’aquesta eina es pot fer videotrucades, xatejar, enviar correu electrònic, compartir documentació, automatitzar tasques, crear calendari, editar documents i fins i tot endegar enquestes, tests o avaluacions. 

SomDocents ofereix als docents fins a tres cursos sobre recursos digitals i específicament sobre G Suite for Education. Són aquests: 

La gran majoria dels docents ja reconeixen aquestes propostes formatives indispensables per preparar-se per al futur més immediat. Però molts es fan preguntes. I aquestes són les més freqüents. 

Quins són els avantatges d’utilitzar els comptes de G Suite en contra dels Gmail? 

Bé, hi ha funcions que són exclusives de G Suite i que resulten molt útils en l’àmbit de la docència. Per exemple, la possibilitat de controlar els correus del domini o la capacitat, que és il·limitada. A més, les eines de Google hi estan completament integrades. Es poden importar notes a Classroom i accedir d’una manera directa a les unitats compartides de Google Drive.

Es poden cercar documents amb un format específic a Google? 

La resposta és sí. Una bona manera de buscar documents que tinguin un format específic dins de G Suite for Education (com ara una notícia en format PDF) és utilitzant el cercador, indicant allò que volem buscar i afegint filetype:pdf just al final. Si vols buscar un JPG, un AVI o un MP3 hauràs de fer el mateix, sense oblidar-te de canviar l’extensió per al tipus d’arxiu.

Quina diferència hi ha entre unitats compartides i carpetes compartides? 

La diferència és mínima, però es tracta d’una funcionalitat que cal ajustar a les necessitats i característiques de cada equip de treball. A través de les carpetes compartides, el que podem fer és compartir una sèrie de documents propis amb altres col·laboradors, en aquest cas companys docents o alumnes. Les unitats compartides són molt útils per a equips de treball estables, on la propietat dels documents és també compartida. 

Com puc evitar que, una vegada comparteixo, els alumnes accedeixin al meu document i el modifiquen per complet? 

Un altre problema d’allò més habitual. Hi ha una opció força útil per aquests casos. Cada vegada que vulguis compartir un document amb els teus alumnes, pots fer que els receptors estiguin obligats a fer-ne una còpia. Només has de compartir el document a través de l’enllaç corresponent i editar-lo, canviant l’opció /edit per /copy.

Per quin motiu no puc convidar persones externes al domini XTEC a un classroom creat amb XTEC? 

Molt senzill. Tal com ja t’hem explicat, una de les principals característiques dels comptes de G Suite for Education és que cada domini té un administrador que en controla tota la gestió. D’aquesta manera, podem limitar la comunicació i la col·laboració entre les persones del mateix domini o obrir-ho a d’altres, així com obligar a instal·lar unes aplicacions concretes i vetar-ne d’altres. 

I tu, tens alguna altra pregunta sobre G Suite for Education? 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: