La Teresa Patapum ens presenta… Activitats musicals per a l’estiu!

L’estiu és una època de l’any on la música està més present. Ballem i cantem les nostres cançons preferides i això és fantàstic! Però a més també és un temps fantàstic per observar el nostre entorn sonor amb llibertat, calma i consciència. 

Per això vinc a oferir-te activitats per a suggerir als vostres alumnes per fer aquest estiu. 

MÚSICA I CREACIONS PLÀSTIQUES 

Fer quotidiàfons. Els quotidiàfons són instruments musicals fets amb material reutilitzat o objectes quotidians. Aquesta activitat ho té tot. A més a més d’enriquir les habilitats plàstiques, la experimentació sonora i la classificació d’instruments, també fem ús de les TRES R: reciclar, reutilitzar i reduir. 

Pintar i escoltar música. Una activitat que m’agrada molt fer amb els alumnes és la de pintar m’entre s’escolta una música i intentar plasmar el que estan escoltant al full. Les formes sonores com la duració o els accents poden traduir-se en traços llargs o curts, suaus o durs. Després es pot fer una exposició amb el títol de l’obra musical per recordar què hem escoltat quan hem pintat la nostra obra plàstica. 

DISCRIMINACIÓ SONORA 

Com sona la casa. Es tracta d’investigar com sonen els objectes de casa: un got, una tasa, la cadira, un llibre quan es tanca… I si anem més enllà podem classificar segons com sonen: brillant, oscur, suau, agradable, desagradable… Hi ha un fum d’adjectius per descriure els sons. 

Diari sonor. Si feu una excursió a la platja o la muntanya creeu el vostre diari sonor. En ell heu d’escriure tot allò que escolteu i vos cride l’atenció. Per exemple el soroll de les ones, dels ocells quan canten, les campanes del campanar… Podeu classificar-los en sons que vos resulten agradables i desagradables, relaxants o no. 

Caçadors de sons: Per mantenir l’oïda sempre alerta es pot crear una llista de sons i a partir d’aquesta anar marcant quins hem escoltat: Un grill a la nit, uns músics al carrer, algun veí cantant, un ocellet, la paraula amor a una cançó. Les possibilitats poden ser INFINITES! 

CONÈIXER A LA FAMÍLIA 

L’arbre genealògic musical. Durant aquest inusual trimestre han sigut molts i moltes docents de música que han estat creant material i una d’elles, Gina de @aprendien_do, va compartir aquesta activitat on es crea un arbre genealògic amb les cançons preferides de la família. És una activitat interessant per conèixer una miqueta més els gustos i vivències dels familiars. 

ENS MOVEM AMB LA MÚSICA 

Sambori musical de Batucado. Podem crear el nostre propi sambori a casa, al pati o al carrer dibuixant-lo amb guix al terra i jugar escoltant la cançó. 

Aram Sam Sam. Maria Jose Pedagogia Musical també ens ofereix la possibilitat de jugar amb la cançó Aram Sam Sam. Per què no fer-ho a casa o al barri? 

Ritmogrames. Són molts els vídeos que podem trobar amb ritmogrames per fer amb persucció coporal. Com per exemple aquest de la famosa cançó “Vull ser com tu” de la pel·lícula de Disney El llibre de la Selva creat per Nerea Seijoso. Al seu canal podeu trobar un fum per poder-los practicar a casa i fer un concert amb els amics! 

Si voleu descobrir molts més recursos musicals com el caçador de sons entreu a la web de la Teresa Patapum!

Quant a cristinasomdocents

Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mestra en actiu. Tècnica en Educació Emocional (UB). Formadora de docents (Generalitat de Catalunya). Responsable del Departament de Màrqueting de SomDocents.
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s