7 activitats divertides per practicar l’expressió oral en anglès a l’aula

Expressió oral anglès SD

La majoria de lingüistes que han investigat l’adquisició d’una nova llengua coincideixen en què la importància de l’expressió oral va més enllà de l’aprenentatge de l’idioma. Jean Robin (1982) explica que aquesta consisteix en ser capaç d’enviar i rebre missatges de manera efectiva. Per tal de practicar aquesta destresa a l’aula, teniu al vostre abast un munt d’activitats divertides. Què et semblen les següents?

  • Viatgem a… Organitzar un viatge no és cosa fàcil. Trieu una ciutat i confeccioneu un recorregut pels principals monuments i llocs d’interès. Després de treballar el contingut, podeu exposar les característiques del viatge a la resta de companys i convèncer-los perquè s’hi apuntin.
  • Anem de compres! Es tracta d’una activitat de rol divertida i alhora molt interessant per treballar vocabulari. Feu llista i aneu a comprar. Trieu la botiga i demaneu al venedor què voleu. Si heu triat el paper de venedors, la vostra funció serà la d’atendre als vostres clients.
  • El meu ofici. Podeu confeccionar targetes amb noms d’oficis. Estaria bé que en triéssiu de curiosos, per fer més divertida l’activitat. Un alumne agafarà la targeta i es posarà al centre. La resta, mitjançant preguntes, hauran d’endevinar el seu ofici.
  • Les notícies. Tota la classe haurà d’elaborar un programa de notícies. Podeu repartir-vos les diferents seccions per parelles (economia, política, cinema, societat…) i ajudar-vos de notícies reals o inventades.
  • Temes de conversa. Escriviu diferents temes de conversa en targetes (clima, vacances, oci, música…) i trieu-los a l’atzar. Aquesta activitat es pot fer per parelles. Canvieu-vos les targetes per poder treballar temes diferents.
  • Juguem a espies. Es tracta d’una activitat senzilla, pensada per alumnes principiants. Us inventarem una personalitat (podeu utilitzar targetes amb algunes dades bàsiques) i haureu de respondre les preguntes que us faci la parella. En acabar, aquest pot explicar a tota la classe qui és el seu company de conversa utilitzant la informació que li hagi proporcionat.
  • Una recepta de cuina. La cuina és sempre una activitat engrescadora. Trieu diferents receptes i expliqueu-les a classe com si fóssiu autèntics xefs. Podeu arrodonir aquest exercici amb una experiència culinària real.

Has dut a terme alguna d’aquestes activitats a la teva aula? Com ha anat l’experiència?

Quant a cristinasomdocents

Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mestra en actiu. Tècnica en Educació Emocional (UB). Formadora de docents (Generalitat de Catalunya). Responsable del Departament de Màrqueting de SomDocents.
Aquesta entrada s'ha publicat en Educació Primària, Educació..., Escola, Llengua i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s