5 exercicis mindfulness per a nens i adolescents

Somdocents-mindfulness

Segur que has sentit a parlar del mindfulness. Es tracta d’un terme anglosaxó que fa referència a l’habilitat emocional i social de les persones per millorar la concentració, la conducta i fins i tot el rendiment acadèmic. Introduir aquests exercicis a l’aula ens pot ajudar a millorar les capacitats dels nostres alumnes i oferir a les famílies eines per treballar-les a casa. Avui volem oferir-te cinc exercicis d’exemple per a practicar el mindfulness amb nens i adolescents.

  1. Juguem a ser astronautes. Imagineu-vos que sou un astronauta que acaba d’aterrar en un planeta nou. Doneu als nens una fruita o qualsevol altre objecte per descriure’l com si no l’haguessin vist mai abans. De quin color és? Pesa molt o poc? Sona? És suau o raspós? Quina olor fa?
  1. Un exercici de memòria. Fixeu-vos en cinc objectes que trobeu de camí a casa o a l’escola. Podeu recomanar als pares que facin el mateix exercici anant al supermercat, en una visita al museu o caminant fins a casa dels avis. Cal que recordeu els objectes i les seves qualitats, tot fent un relat descriptiu de les mateixes. 
  1. Tranquils i atents com una granota. La granota és un animal que té la capacitat de saltar molt, però també sap quedar-se quieta i observar. Practiqueu la respiració i intenteu notar com l’aire omple els pulmons i la panxa. L’activitat aporta molta tranquil·litat i relaxació, així com l’habilitat de mantenir la calma en moments complicats.

 

  1. Pinteu mandales. Els mandales són cercles rituals i espirituals del budisme i l’hinduisme que representen l’univers. En trobareu de molts tipus (més fàcils, per a nens; més complicats, per a adults i adolescents. Pintar-los és una activitat magnífica per fomentar la creativitat i la concentració. 
  1. Atenció auditiva. I finalitzem les nostres recomanacions amb una activitat que vol potenciar l’atenció auditiva. Toqueu una campana i tanqueu els ulls tot escoltant el so. Haurem d’estar en silenci fins que deixi de sonar (aproximadament uns 20 segons) en actitud de concentració.

 

I tu, practiques el mindfulness a l’aula? Quin tipus d’activitats per a nens i adolescents recomanes per fer a casa?

Acerca de cristinasomdocents

Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mestra en actiu. Tècnica en Educació Emocional (UB). Formadora de docents (Generalitat de Catalunya). Responsable del Departament de Màrqueting de SomDocents.
Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s