Activitats al voltant de la musicoteràpia

SomDocents

Les experiències innovadores a l’aula sempre són benvingudes. Cada vegada més comuna, la musicoteràpia és una tècnica innovadora que es pot aplicar en moltes etapes, però que és molt interessant per a educació infantil i primària. La musicoteràpia és una disciplina que serveix per obrir nous canals de comunicació en l’ésser humà i que produeix, sense cap dubte, efectes terapèutics i de rehabilitació en el mateix. L’aplicació de la musicoteràpia a l’aula és perfecta per tal d’oferir als infants un moment de distensió i connexió amb l’art per rebaixar els nivells d’ansietat i ajudar-los a concentrar-se en les diferents àrees.

L’ambientació i l’estructura

Un dels objectius de les sessions de musicoteràpia és el d’oferir als nens un ambient còmode i acollidor, on reconegui tot allò que succeirà. Per aquest motiu, és important incloure una cançó de benvinguda i de comiat o de recollida. No cal dir que l’espai ha d’estar degudament condicionat, ordenat i ha de ser còmode.

Activitats que podeu dur a terme

Les activitats que fareu a classe s’adaptaran al nivell dels alumnes i com no, al seu desenvolupament intel·lectual i lingüístic. Podeu adaptar, doncs, aquestes activitats:

  • Cantem. Són una font fantàstica per a l’aprenentatge de vocabulari.
  • Fem una audició. És molt útil per a la relaxació, per reconèixer sons i treballar l’atenció.
  • Improvisem. Cal acotar aquesta activitat dins d’uns límits, però l’alumne pot cantar i tocar un instrument lliurement. Fomenta l’expressió i la creativitat.
  • Juguem i viatgem. Sovint tenen un objectiu central, com ara un instrument, un protagonista o una acció musical sobre els quals cal aconseguir un objectiu. Per altra banda, els viatges són una eina perfecta per a recòrrer el món a través de la música: gaudir de paisatges increïbles i conèixer personatges d’indrets llunyans.
  • Componguem cançons. Es tracta d’una altra activitat creativa, on els alumnes poden inventar-se lletres per melodies conegudes o fins i tot crear les seves pròpies cançons.

A la música li són reconeguts diversos efectes bioquímics, fisiològics, psicològics, socials i espirituals beneficiosos. D’aquí que l’aplicació de la musicoteràpia a l’aula sigui una eina més per enfortir i desenvolupar la capacitat dels nostres alumnes, així com per detectar precoçment qualsevol anomalia en el seu desenvolupament.

I tu, apliques la musicoteràpia a l’aula?

Quant a cristinasomdocents

Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mestra en actiu. Tècnica en Educació Emocional (UB). Formadora de docents (Generalitat de Catalunya). Responsable del Departament de Màrqueting de SomDocents.
Aquesta entrada s'ha publicat en Escola, Música i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s