Com fomentar la comunicació entre docents

SomDocents-Cursos-Formació-Docents

La comunicació és una eina fonamental en totes les facetes de la nostra vida. Una bona comunicació pot ajudar-nos a millorar les relacions personals i a facilitar la nostra feina com a docents. Es tracta de treballar en una mateixa direcció i aconseguir una convivència satisfactòria a l’aula. ¿El nostre objectiu? El desenvolupament integral de l’alumne. Avui volem oferir-vos algunes eines útils i interessants per fomentar la comunicació entre docents.

  1. Hores de coordinació de cicle. És una eina bàsica per coordinar-nos amb tots els docents de cicle, que ha de funcionar a part de les hores dedicades als claustres, coordinacions i correccions de treballs o valoracions. És fonamental per establir unes directrius i un funcionament homogenis, sempre sostinguts per la normativa i les recomanacions del centre.
  1. Traspàs d’informació. Es tracta d’informació referent als alumnes que a final de curs ha de traslladar l’antic tutor al nou i a principi de curs, el tutor a la resta de docents especialistes que passaran per l’aula. S’inclou informació sobre el dictamen dels alumnes i altres qüestions que es considerin importants per al bon funcionament del curs.
  1. Sessions d’avaluació. Són una bona oportunitat per posar en comú com ha anat el trimestre i les impressions de tots els docents al voltant de cada alumne, incidint en tots aquells que poden tenir dificultats en alguna àrea/matèria i buscar solucions conjuntes.
  1. Carpeta d’aula. La carpeta d’aula és una eina que elabora el docent i on s’inclou tota la informació del curs: horaris, actuacions que s’han dut a terme durant el curs, actes d’avaluació, activitats i festes populars, etcètera. Es tracta d’una manera molt eficaç de posar-nos al dia i de no repetir-nos en activitats que ja s’han fet en cursos anteriors.
  1. Correu electrònic. Ja s’ha convertit en una eina d’allò més rudimentària, però el cert és que resulta molt útil per transferir circulars als docents o per traspassar qualsevol tipus d’informació rellevant durant el curs. Si us resulta més pràctic, també podeu posar-vos d’acord per emprar eines cloud, com per exemple Google Drive. Us anirà molt bé per crear i compartir documents, però també per editar-los conjuntament sobre la marxa. Una altra opció, potser més sofisticada, és la de comptar amb una Intranet que mitjançant usuari i clau privades us permeti accedir a tota la informació que necessiteu en digital i des de qualsevol lloc.
  1. Calaixos a la sala de mestres. És una solució tan senzilla com efectiva. Es tracta d’organitzar una sèrie de calaixos o safates amb el nom dels mestres, per tal de transferir les informacions en paper o circulars que siguin necessàries.
  1. Guia de benvinguda. És un document laboriós, però un cop fet, ja el tindreu per sempre. Només caldrà actualitzar-lo amb les novetats que hi hagi. Us anirà molt bé per entregar-lo al personal docent i no docent que arribi de nou i difondre la línia educativa i l’estructura organitzativa del centre.

 

I vosaltres, quines eines utilitzeu per millorar la vostra comunicació? Podeu compartir-les amb nosaltres als comentaris!

 

 

 

Anuncios

Acerca de cristinasomdocents

Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mestra en actiu. Tècnica en Educació Emocional (UB). Formadora de docents (Generalitat de Catalunya). Responsable del Departament de Màrqueting de SomDocents.
Esta entrada fue publicada en Escola, Sin categoría y etiquetada , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s