5 exemples d’activitats i dinàmiques per començar a treballar les emocions a l’aula

SomDocents - Activitats emocions

Estem segurs que ja coneixes els beneficis de treballar la intel·ligència emocional a l’aula, però… ja has començat a aplicar dinàmiques? Fas alguna cosa pràctica perquè els infants aprenguin a reconèixer i expressar les seves emocions? Et proposem cinc exemples d’activitats i dinàmiques per començar a treballar les emocions a l’aula.

 1) Dibuixem les emocions bàsiques. Per poder entendre i expressar adequadament les emocions, primer cal reconèixer-les. És el primer pas per començar a regular-les. El que us proposem per començar és dibuixar les emocions bàsiques tot explicant-les. Podeu dibuixar cares amb diferents expressions o bé buscar imatges de persones que les expressin en diaris o revistes. Partiu de les següents: alegria, tristesa, por, ràbia, sorpresa i vergonya.

2) Parlem-ne. I tu, com et sents? Una altra activitat interessant pot ser la d’expressar com ens sentiríem si ens trobéssim en situacions determinades. Plantegeu les circumstàncies (també podeu parlar d’experiències reals viscudes recentment): la mestra m’ha felicitat perquè he fet molt bé una activitat que em costava, un nen m’ha pres la pilota, no puc anar d’excursió perquè estic malalt…emocions colors quadrats - 151522895 [Convertido]

3) Els companys, la vostra guia. Per dur a terme aquest joc caldrà que un company es posi un mocador als ulls i la resta (en petits grups o per parelles) el guiïn a través d’una “carrera d’obstacles”. Ell haurà de confiar amb els seus companys per arribar a la meta. És un joc de confiança, amistat i autoestima.

4) Rutines de relaxació. Ens aniran molt bé per estar més tranquils després d’haver viscut situacions de tensió i aprendre a encarar les circumstàncies difícils. Podem simular que som un globus per aprendre a inspirar pel nas i a expirar per la boca. Un altre exercici interessant de relaxació pot ser el d’asseure’ns o tombar-nos horitzontalment, tancar els ulls i escoltar música. El docent pot ajudar als infants a visualitzar paisatges i accions relaxants.

5) Verbalitzem les qualitats positives. Us heu dit mai quines són les vostres qualitats més positives? En què sou bons? Què us agrada de vosaltres mateixos? Quina és la qualitat que més valoreu dels vostres companys? Podeu seure en cercle, utilitzar un mirall i anar-vos-el passant. L’activitat és útil per millorar l’autoestima i desenvolupar sentiments de seguretat.

Quines activitats i rutines dueu a terme a l’aula per treballar l’educació emocional?

Anuncios

Acerca de cristinasomdocents

Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mestra en actiu. Tècnica en Educació Emocional (UB). Formadora de docents (Generalitat de Catalunya). Responsable del Departament de Màrqueting de SomDocents.
Esta entrada fue publicada en Educació Emocional y etiquetada , , , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s