5 activitats per treballar la por amb els infants

SomDocents Activitats Por

Les pors durant la infància. Heus aquí una temàtica que sempre és vigent. Treballar-les a través de jocs i activitats és una bona manera d’ajudar als nens a verbalitzar i superar les seves angoixes. Avui us proposem 5 activitats per canalitzar les pors i trobar la manera més positiva de superar –les.

  • Ombres xineses. És amb l’arribada de la nit que solen aparèixer les pors. Una activitat que us proposem per fer fonedissa la por a la foscor i als éssers nocturns és practicar ombres xineses. Apagueu les llums, obriu una petita làmpada i comenceu a practicar. Podeu fer-ho amb les mans o utilitzant figures de cartolina enganxades en bastons de fusta. I si representem contes en petits grups?

  • Sons nocturns. És de nit. Ja dins del llit a punt per dormir i ben tapat amb els llençols, s’escolta un soroll. Què ha estat això? És un monstre? Potser només és la casa que cruix! A la nit, quan hi ha calma els sons són més sonors que mai. Proveu de posar-vos a les fosques i escolteu els sorolls de la nit: un grill, la pluja, els trons, el mussol, les granotes, la fressa del bosc… Identifiqueu-los i parleu sobre quins són els sorolls que sentiu.
  • El fantasma menja-pors. Aquí teniu una activitat interessant. Un dels primers passos a l’hora d’afrontar les pors és reconèixer-les. En aquesta activitat us proposem confeccionar un fantasma gegant i penjar-lo a la classe. Aquest serà el dipositari de les nostres pors: ja sigui a través del mateix relat escrit de l’alumne o mitjançant un dibuix. Després podeu llegir-les i posar-les en comú per ajudar als infants a relativitzar-les.

fichafantasmaaventuradiminuta

  • Un concurs de monstres. Què us fa por? Com us imagineu els monstres? En aquesta activitat us proposem que els alumnes dibuixin el seu propi monstre imaginari. En acabar, podeu posar-los en comú i inventar-vos un nom. És el monstre tímid o bé el monstre pelut? Potser és un monstre rialler i en realitat no fa tanta por!

monster-1131847_1280

  • El llibre màgic de les pors. Parlar de les pors ajudarà als infants a relativitzar-les. Convideu-los a explicar quines són les seves pors i confeccioneu El llibre màgic de les pors, un conte compartit on tots participarem amb un capítol per explicar la nostra por i dibuixar-la.

Heu treballat les pors d’alguna manera a la vostra aula? Quins són els temors que més manifesten els vostres alumnes?

Anuncios

Acerca de cristinasomdocents

Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mestra en actiu. Tècnica en Educació Emocional (UB). Formadora de docents (Generalitat de Catalunya). Responsable del Departament de Màrqueting de SomDocents.
Esta entrada fue publicada en Educació Emocional y etiquetada , , , , , , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s