5 propostes de lectura per fomentar l’hàbit lector

Fomentar el gust per la lectura és una tasca que cal dur a terme a l’aula i a casa. Desenvolupar aquest hàbit és vital des de les primeres edats, però cal fomentar-lo en totes les etapes educatives. Això demana treballar diferents activitats a l’aula, però també conscienciar a les famílies de la importància que els alumnes tinguin un bon hàbit lector. Podem fer-ho a través de les eines que ens proporciona el Departament d’Ensenyament, però també oferint a l’infant una selecció acurada de lectures interessants, divertides i variades, escoltant els seus gustos i posant al seu abast la possibilitat de triar aquells títols que més els poden enganxar a l’hàbit de llegir. Perquè la lectura sigui una experiència inoblidable i no pas una imposició.

SomDocents - Fomentar l'hàbit lector

  1. Les recomanacions preceptives. Poden resultar útils i de fet, són les recomanades al programa El Gust per la lectura. Des d’ara mateix, els docents ja disposeu de tot un seguit de recomanacions per al curs 2015-2016, amb lectures i material didàctic per treballar a l’aula en els cicles inicial, mitjà i superior d’Educació Primària, Educació Secundària i Adults. Alguns exemples per a Primària són: Coco i Piu, Alexis Deacon; Quan marxaran aquests?, Ute Krause o Quan el meu pare era un arbust, Joke van Leeuwen. Podeu trobar-ne moltes més i per a diferents nivells en aquesta mateixa pàgina.

 Coco i piu. Alexis Deacon   Quan marxaran aquests? Ute Krause   Quan el pare era un arbust. Joke van Leeuwen

  1. L’Atrapallibres. Un any més, el Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) ha convocat l’11è Premi de Literatura Infantil “Atrapallibres”, un concurs que vol aconseguir que els infants llegeixin els llibres seleccionats i els presentin i/o defensin davant dels seus companys. Aquesta és una oportunitat interessant per fomentar l’hàbit lector i l’esperit crític dels alumnes. Algunes propostes interessants són: Abecedari poètic, Salvador Comelles; 47 trossets, Cristina Sánchez-Andrade o Cartes d’amor de 0 a 10, Susi Morgenstern. Podeu trobar la resta de propostes aquí.

 Abecedari poètic. Salvador Comelles    47 trossets. Cristina Sánchez-Andrade  Cartes d'amor de 0 a 10. Susi Morgenstern

  1. Programa LEXCIT, lectura per a l’èxit educatiu. El programa LEXCIT es va iniciar durant el curs 2011-2012 amb l’objectiu de millorar la comprensió lectora dels infants a través d’un programa de voluntariat. LEXCIT és molt interessant per a la integració dels alumnes i de les famílies en els processos d’aprenentatge. A més, LEXCIT ofereix tot un seguit de recomanacions de lectura per cada mes de l’any. Algunes d’aquestes són: El signe prohibit, Rodrigo Muñoz Avia; Ocellets, Ocells i Ocellots, Lola Casas; Ara tornem, hem anat un moment a l’Àfrica, Oliver Scherz o La història completa d’El Petit Príncep, Diversos Autors. Podeu trobar-ne moltes més a la pàgina de LEXCIT, just a la secció de recomanacions de lectura.

    img_server   

   

  1. Recomana un còmic. És poc habitual que a l’hora de recomanar llibres, triem un còmic. Però, sabies que hi ha un munt de còmics interessants per a nens? Són un recurs fantàstic per posar en marxa la maquinària de la lectura. L’editorial barcelonina Bang Edicions posa a disposició dels més petits tres col·leccions: a partir de 3 anys, més grans de 6 anys i més grans de 9 anys, amb una narrativa i edició d’allò més actuals. Barbosa el pirata [i les illes de les plomes], Jorge González; Súper Patata, Arturo Díaz o Grot: el globin enamorat, Luca Blengino.

    

  1. Les revistes. I tanquem aquest especial de recomanacions amb un altre suport indispensable: les revistes. Disposeu de clàssics com Cavall Fort, que no pot faltar a la vostra biblioteca; Pissiganya, una revista de poesia per a xiquets i xiquetes de 0 a 100 anys; Piu-Piu, en català i per a nens i nenes de 0 a 5 anys o Reporter Doc, una publicació per satisfer la curiositat científica dels infants a partir de 7 anys.

       

I vosaltres, quines altres eines utilitzeu per al foment de la lectura?

Anuncios

Acerca de cristinasomdocents

Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mestra en actiu. Tècnica en Educació Emocional (UB). Formadora de docents (Generalitat de Catalunya). Responsable del Departament de Màrqueting de SomDocents.
Esta entrada fue publicada en Escola y etiquetada . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s